19 Temmuz 2013 Cuma

BEN ALDIRMA


BEN ALDIRMA

Genel olarak tüm insanların vücudunda benler vardır ve genellikle ufak benler bireyleri rahatsız etmezler ancak yüz bölgesinde yer alan ve büyüklük bakımından ufak benlere göre biraz daha heybetli olan benler özellikle bayanlar tarafından rahatsız edici bulunur.

Bayanlar güzelliklerinin önünde bir engel olarak gördükleri bu benlerden kurtulmak için operasyonlar geçirmeyi dahi göze alırlar ancak ülkemizde ben aldırma operasyonları hakkında yeterli bilgiye birçok vatandaşımız sahip değil. Öncelikle ben aldırmanın kanser rahatsızlığına sebep olacağını düşünen ve bu işlemden korkan bireylerin düştüğü bu büyük yanlış açıklanacak olursa ben aldırma operasyonu kendi başına bir kanser sebebi değildir ancak benler iyi huylu benler ve kötü huylu benler olarak ikiye ayrılır. Alanında uzman ve benler hakkında bilgi sahibi olan doktorların yapacakları ben aldırma operasyonları sonucu kötü huylu olmasından şüphe edilen benler patolojiye gönderilerek bir tümör olup olmadığı hakkında bilgi sahibi olunur. Cerrahi operasyon ya da lazer operasyon gibi iki farklı yöntemle yapılabilen ben aldırma operasyonlarından cerrahi işlem olanı bireyler açısından daha zahmetli ama daha sağlıklıdır. Özellikle iz kalması sebebiyle tercih edilmeyen bu operasyonlardan sonra yapılabilecek patoloji işlemi ise cerrahi operasyonun en avantajlı yanıdır. Benin çevresinden 2 cm hesaplanarak kesik atılan ve bu kesik yardımıyla tüm kök ve kalıntıları temizlenen benlerin alındığı bölgede operasyondan sonra mutlaka ufak bir iz kalır ancak benle kıyaslandığında bu iz çok ufak bir izdir.

Lazer operasyon ile gerçekleştirilen ben tedavisi operasyonlarında ise benin alındığı bölgede iz kalmaz ancak patolojiye gönderilemeyen benler ileride yaşanacak hastalıkların erken fark edilmesine ve gerekli önlemlerin alınmasına engel olabilir. Cerrahi operasyondan sonra bir gün beklenip operasyon bölgesine pansuman uygulamak gerekirken lazerli operasyonlarda bireyler güneşten uzak kalma şartıyla hemen gündelik hayatlarına dönebilirler.

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder